Siedzisz i zastanawiasz się każdego dnia co zrobić lub ustalasz kolejność spraw jakie musisz załatwić. Nie wiesz do końca jak zaplanować swój czas i tak zorganizować dzień, aby nie był stracony.
Przeważnie tak jest, ale nie u wszystkich, że planując dzień i sprawy do załatwienia, nie wiesz, czy tak naprawdę to zrealizujesz. Zawsze może pójść nie tak jak chcesz.
Siedząc w domu przed telewizorem, komputerem i mówić sobie, że coś sobie porobisz, ale właśnie teraz tracisz czas! Pstrykasz pilotem po kanałach telewizyjnych myśląc, że coś ciekawego znajdziesz. Siedzisz przed komputerem myśląc, że ciekawe strony przeczytasz lub może sobie pograsz.
Już w tym momencie, nie wiesz co chcesz zrobić, tracisz czas i marnujesz a przecież możesz lepiej wygospodarować sobie więcej czasu o ile wiesz co masz do zrobienia.
NUDA! Tak, nuda najwięcej zabiera czasu i opisuje to co wyżej napisałem (tekst pogrubiony). Kolejny przykład nudy, to przeglądanie gazet, czasopism, aby zabić czas i nudę, ale czy tak naprawdę tego chciałeś? Nie masz zaplanowanego dnia a najgorsze co zdarza się u osób jest to, że nie mają własnych zainteresowań, hobby.
Zamiast tracić czas przed telewizorem, komputerem, lepiej przeczytać książkę ze swojej dziedziny.
Lubimy filmy? To znajdźmy, kupmy lub poczekajmy jak będzie jego emisja i zajmijmy się czymś innym np: rysowaniem na kartce, czytaniem e-booka na komputerze, ale nie trać czasu na byle co!
Kontroluj swój czas, miej swój plan na każdy dzień, zwany inaczej harmonogramem, grafikiem.
Lubisz malować, rysować i interesuje Cię grafika komputerowa? To twórz projekty i wyłącz wszystko, co odwraca twoją uwagę!
Komputer, telewizor nie są grzejnikami, które mają chodzić cały czas, wyłącz a tym bardziej wyłącz, gdy tylko chcesz patrzeć na monitor i bez sensu nie mające żadnego celu klikaniem po stronach.
Innymi słowy, naucz się szanowaniem swojego czasu i zaplanuj tak, aby najważniejsze sprawy na początku załatwiać a nie na odwrót!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz